Pages

Saturday, April 2, 2011

SOEKARNO GANYANG MALAYSIA ATAU GANYANG FREEMASON?

  
 Malaysia telah diiktiraf oleh British sebagai sebuah negara yang merdeka pada 31 Ogos 1957. Pada 16 September 1963, pembentukan Malaysia telah terbentuk. Ia menandakan penyatuan Tanah Melayu, Sabah, Sarawak dan Singapura. Motif pengisytiharan kemerdekaan Malaysia ini telah dipandang dengan jauh sekali oleh beberapa orang pemimpin-pemimpin Melayu di selatan Nusantara iaitu Indonesia. Bagi mereka, penubuhan Malaysia adalah satu penjajahan bentuk baru daripada Inggeris terhadap negeri-negeri berdaulat bangsa Melayu.

 Atas alasan itulah, pada tahun 1962 hingga 1966, Presiden Soekarno telah melancarkan perang terhadap Malaysia yang jika kita teliti sedalam-dalamnya, konfrontasi ini sebenarnya adalah ditujukan kepada Inggeris dan tali barutnya di Malaya pada ketika itu. Mungkin kamu pernah membaca sejarah konfrontasi kedua-dua negara bangsa anak Melayu ini di dalam buku teks atau wikipedia. Namun tahukah kamu bahawa, pemerintah Indonesia sebenarnya pada ketika itu, benar-benar mahu membantu orang Melayu seagama mereka di Malaya. Mereka mahu membebaskan 'semenanjung emas' ini daripada British.

 Indonesia pada saat itu ingin menubuhkan Indonesia Raya dan idea tersebut turut disokong oleh beberapa pemimpin-pemimpin berhaluan kiri di Malaya seperti Dr Burhanudin al-Helmy, Ahmad Boestamam dan beberapa orang lagi pemimpin. Namun impian mereka untuk menubuhkan gagasan Nusantara Melayu Raya tidak disenangi oleh Barat termasuklah Amerika Syarikat yang merupakan sebuah negara Freemason pertama di dunia.

 Dalam buku tulisan Pak Said Zahari, yang dipenjara ISA oleh Lee Kuan Yew selama 17 tahun tanpa bicara bertajuk 'Memoir Lautan Gelora' dinyatakan bahawa antara sasaran projek kolonial Amerika Syarikat (AS) adalah untuk menubuhkan negara Malaysia, melucutkan gagasan Nusantara Melayu Raya, menggulingkan presiden Soekarno, menghapuskan kekuatan rakyat Indonesia yang anti penjajahan (bentuk baru dan lama) dari kuasa kolonial Barat.

Usaha Menggagalkan Gagasan Nusantara Melayu Raya

Bermula dengan cadangan penubuhan Malaysia, kemudian konfrontasi Malaysia-Indonesia, perjuangan rakyat Kalimantan Utara, serangan Indonesia ke Malaysia (ditujukan pada Inggeris) yang dipercayai disabotaj jeneral Suharto, apabila tempat mendarat payung terjun tentera Indonesia telah dikenal pasti bocor rahsianya atau kecekapan risikan tentera Malaysia?

 Seiring dengan kegagalan operasi ketenteraan Soekarno ke atas Malaysia, rentetan satu demi satu peristiwa yang akhirnya membawa kepada peristiwa rampasan kuasa oleh Jeneral Suharto, yang didukung CIA, diikuti dengan pembunuhan hampir sejuta orang rakyat Indonesia pada tahun 1965-1966 atas alasan memerangi komunisme. Sebaliknya rejim Suharto terbukti tidak lebih sebagai rejim boneka AS

 Karl Marx iaitu pengasas kepada ideologi komunisme sebenarnya merupakan seorang ahli Freemason yang cuba untuk membentuk sebuah ideologi bagi memecah-belahkan umat manusia. [klik sini]. Dengan mewujudkan beberapa ideologi yang berbeza, maka pemikiran satiap orang dan negara juga adalah berbeza. Sama juga seperti yang berlaku pada agama Kristian yang telah berjaya disesatkan dengan mewujudkan mazhab Protestan. Kapitalisme, Komunisme, Sosialisme dan Democratic, siapa yang menciptanya?


 Sekadar teori, Presiden Soekarno berhasrat untuk membebaskan Malaya sepenuhnya daripada jajahan Inggeris sama ada bentuk baru atau lama untuk menubuhkan gagasan Nusantara Melayu Raya. Inilah yang tidak disukai oleh AS dan British, lalu dengan sokongan CIA, Suharto telah bertindak merampas kuasa daripada Presiden Soekarno.

 Penjajahan Bentuk Baru


 Pemimpin Indonesia pada ketika itu menyatakan bahawa Malaysia adalah sebuah negara boneka Inggeris. Malah Indonesia juga menganggap kemerdekaan yang diisytiharkan oleh British adalah sebagai sebuah 'Penjajahan Bentuk Baru'. Apakah yang dimaksudkan dengan penjajahan bentuk baru itu?

 Berikut adalah sebuah artikel bertarikh 26 Julai 2010. Artikel 'Malaysia Tidak Merdeka Hingga Tahun 2962' tulisan seorang penulis Indonesia. (baca dengan minda yang terbuka);

 Suasana konfrontatif antara Indonesia dan Malaysia kembali membara. Pemicunya adalah provokasi kapal Kepolisian Diraja Malaysia ke wilayah perairan Indonesia di blok Ambalat. Media cetak, elektronik, online, memberitakan ulah negeri jiran yang “keterlaluan”. Tak ayal, tidak hanya blogger... tidak sedikit masyarakat yang terbakar amarah, dan siap “ganyang Malaysia”. 

Sontak seorang sahabat memintaku mengilas balik sejarah “Ganyang Malaysia”, sejarah Bung Karno mengobarkan perang terhadap “boneka British”. Bahkan bila perlu, dikilas balik ke saat di mana Perdana Menteri Inggris Harold McMilan dan Perdana Menteri Malaysia Tungku Abdul Rahman merancang “Proyek Malaysia” dalam perundingan di London Oktober 1961 dan dilanjutkan Juli 1962. Bung Karno meradang. Sebab, proyek nekolim itu memang sengaja dibentuk untuk “mengerangkeng”, “memojokkan” dan melumpuhkan kekuatan Indonesia (baca: Bung Karno).

Fakta di lapangan, bahkan Rakyat Malaysia sendiri menolak negeri boneka Malaysia bentukan Inggris. Sebab, itu berarti memperpanjang cengkeraman Inggris di negeri semenanjung itu. Mereka bahkan lebih memilih bergabung dengan Indonesia daripada Malaysia tetap dicengkeram Inggris. Itu hanya sekilas latar belakang konfrontasi Indonesia – Malaysia yang dikobarkan Bung Karno dengan jargon “Ganyang Malaysia”, “Ini Dadaku, Mana Dadamu”…. Saya sendiri merasa tidak terlalu tertarik menguak kembali kisah itu.

Sebab, literatur “Konfrontasi Indonesia – Malaysia” terlalu banyak bisa kita jumpai secara online. Artinya, kalau saya ungkap kembali sejarah tadi di blog ini, maka hanya sedikit manfaat yang bisa dipetik dari tulisan itu. Sebab, yang terjadi kemudian hanyalah copy-paste, pengulangan…. Lantas, kalau itu yang saya lakukan, untuk apa pula Anda mengunjungi blog ini? Sampailah saya pada upaya telaah pustaka, mencari sesuatu yang setidaknya bagi saya– adalah hal baru.

Tertumbuklah mata saya pada buku yang belum lama saya jadikan rujukan tulisan terdaulu, yakni buku Memoar Oei Tjoe Tat, Pembantu Presiden Soekarno. Ada beberapa hal yang saya rasa menarik perlu kita ketahui, agar kita bisa melihat Malaysia secara lebih lengkap. Tahukah Anda, sebagai sebuah negara, sejatinya Malaysia tidaklah memiliki kedaulatan penuh. Benar kata Bung Karno, ia tak lebih dari B-O-N-E-K-A…. boneka Inggris.

Dalam kalimat yang saya rasa sepadan, bahwa sejatinya, Malaysia bukanlah negara merdeka. Malaysia –seperti halnya negara commonwealth/persemakmuran lain– tidak akan pernah bisa melepaskan diri dari cengkeraman Inggris. Negara Malaysia dibentuk di atas sebuah perjanjian antara Inggris dan Malaysia.  
Pasal VI perjanjian yang ditandatangani di London pada 9 Juli 1963 tertera: Pemerintah Malaysia harus mengizinkan pemerintah Inggris menggunakan haknya dalam meneruskan pemeliharaan pangkalan-pangkalan militer dan fasilitas-fasilitas yang kini dipegang oleh penguasa militer Inggris di Singapura dan pemerintah Malaysia harus mengizinkan pemerintah Inggris mempergunakan pangkalan-pangkalan tersebut jika sewaktu-waktu Inggris perlu. 
Selain itu, Malaysia mengizinkan Inggris menyewa tanah selama 999 tahun untuk dijadikan pangkalan militer. Sebagai contoh, Naval Base Sembawang 999 tahun. Kanji juga 999 tahun. Di samping itu, masih banyak tempat lain: Loyang Yurongbukittombok, Mount Faber, dll. Saya menghitung, jika perjanjian itu ditandatangani tahun 1963, dan berlaku untuk 999 tahun ke depan, itu artinya, Malaysia masih menjadi negara “jajahan” Inggris sampai tahun 2962 Masehi...


 Lantas, apa yang mereka banggakan dengan status Malaysia sebagai sebuah negara? Mestinya tidak terlalu bangga. Atau bahkan malu menjadi boneka imperialis. Akan tetapi, jangan-jangan karena status itulah mereka menjadi ekspansionis. Setelah mencaplok Sipadan – Ligitan melalui kemenangan mereka bersengketa dengan Indonesia di Mahkamah Internasional, kini mereka terus menyoal Blok Ambalat.

 Mereka, dapat saya pastikan, akan terus dan terus memprovokasi Indonesia. Yang paling mudah adalah dengan manuver-manuver armada kapal mereka, baik milik institusi militer ataupun kepolisian. Dan, manakala kita terprovokasi dan menyulut konflik sehingga menjadi sengketa antarnegara, maka persoalan itu tentu akan dibawa ke Mahkamah Internasional di Denhaag, Belanda. Mari kita camkan, siapakah Belanda itu? Belanda adalah sekutu Inggris. Siapakah Inggris? Inggris adalah sang “Pemilik” Malaysia.

 Fokuskan pada Fasal VI. Ianya jelas membuktikan bahawa Malaysia adalah bukan lagi tanah jajahan British tetapi sebaliknya telah bertukar status kepada sebuah negara dibawah naungan British secara tersirat.

 Apakah yang dimaksudkan dengan infrastruktur-infrastruktur milik British yang perlu dikekalkan oleh pemerintah Malaysia selepas merdeka? Syarat yang dikenakan oleh British tersebut seolah-olah ia bersungguh-sungguh ingin mengekalkan 'sesuatu' diSemenanjung Tanduk Emas ini.

 Pada 17 Disember 1927, upacara perletakan batu asas lodge Freemason telah diadakan di Pulau Pinang. Ia juga adalah sebagai salah satu strategi British untuk mengembangkan bukan sahaja agama Kristian, malah mereka juga ingin melantik atau melahirkan pemimpin di Tanah Melayu ini dikalangan mereka atau penyokong mereka.

 Kenyataan Sheikh Imran N. Hosein :
Apabila mereka menjajah sebuah negara, mereka tidak akan sesekali meninggalkan sesebuah negara itu selagi mereka tidak menubuhkan sebuah institusi yang akan memastikan mereka terus berkuasa ke atas negara itu melalui seorang wakil...
...dan pada masa sama mereka akan mengubah umat manusia menjadi salinan diri mereka sendiri  

 Tidak hairanlah jika pada hari ini ada seorang menteri yang menjadi ahli korporat FreeMason. [klik sini], dan ada juga pemimpin pembangkang yang begitu rapat. Kini, setelah lebih 50 tahun pengiktirafan kemerdekaan diberikan British pada Malaysia, ramai ahli-ahli korporat, pemimpin politik mahupun kerabat diraja yang terlibat dengan Freemason secara langsung ataupun tidak langsung.[klik sini]


Sultan Perak di Lion Club KL West. Masonic Handshake?

 Rangkaian pertubuhan Freemason seperti Lion Club dan Rotary Club di Indonesia telah pun diharamkan oleh Majlis Ulama Indonesia (MUI).
"Sesungguhnya masoony mempunyai cabang-cabang yang memiliki nama-nama yang berbeda sebagai penyamaran dan untuk memalingkan perhatian. Dengan demikian ia bisa melaksanakan kegiatan-kegiatannya di bawah perbedaan nama tersebut. Akan kalian temui pergerakan-pergerakan atas nama masoony itu di semua lapangan. Di antara cabang-cabang yang menggunakan nama bermacam-macam itu yang paling inti adalah organisasi Rotary dan Lions. Darinya didapat gambaran yang jelas akan hubungan erat antar Masoony dengan Yahudi serta Zionisme Internasional (....)
 Dan terakhir telah keluar fatwa dalam gambaran yang jelas kepada umat Islam dari Badan Islam Tinggi Internasional, Al Azhar As Syarif melalui Lajnah Fatwa diketuai oleh Syekh Abdullah Al Musyid, yang menyatakan :

"pengharaman untuk bernisbat kepada club-club semacam ini, begitu juga sarana yang bertentangan dengan Islam dalam hal ini adalah sarana club-club yang dibangun mereka atas nama "Persamaan dan Kemanusiaan", sedang di balik itu mereka mempunyai tujuan-tujuan tersembunyi. Begitu juga pengharaman bergabung dengan club-club masoony dan yayasan yang serupa seperti lions dan rotary, yang keduanya adalah dari organisasi paling berbahaya yang dinaungiYahudi dan Zionisme. Semuanya bertujuan untuk menguasai dunia dengan jalan membinasakan agama-agama, memperluas kebobrokan moral dan menggerakkan anak bangsa untuk memata-matai negaranya atas nama "Kemanusiaan". Maka oleh karena itulah, diharamkan bagi kaum muslimin untuk bergabung pada club-club yang mempunyai tujuan seperti di atas, dan wajib bagi muslim untuk tidak menurut dibelakang setiap penyaru dan kelompok ( club ) akan tetapi kewajibannya adalah mengikuati

Pada 10 Syaaban 1398H bersamaan 15 Julai 1987M, Lajnah Fatwa Majmak Fiqhi di Mekah telah mengeluarkan sebuah fatwa :
kafir bagi sesiapa sahaja yang terlibat secara langsung dengan pertubuhan Freemason.
 Inilah alasan sebenar Presiden Soekarno begitu membenci rancangan British ini hingga akhirnya mencetuskan Konfrontasi Indonesia-Malaysia. Lihatlah pada hari ini, loji-loji Freemason bertaburan di seluruh Malaysia. Malah, seni bina di Malaysia juga banyak yang mempunyai pengaruh Freemason dan Illuminati.

 Inilah yang dikatakan sebagai penjajahan bentuk baru, penubuhan sebuah negara boneka Freemason di alam Melayu. Ia terbukti melalui Fasal IV. Mungkin atas alasan inilah usaha Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk mengharamkan Freemason suatu ketika dahulu pernah ditolak. 

British dan Freemason

Seperti mana yang kita ketahui, British sememangnya sebuah negara di mana pemerintahannya dipengaruhi oleh The Hidden Hand/Dajjal. 


Sheikh Imran N. Hosein :
Nabi Muhammad SAW telah mengingatkan kita tentang perlepasan Dajjal  sewaktu hayat baginda. Baginda meneruskan dengan berkata apabila Dajjal dibebaskan ke dunia ini, dia akan hidup di muka bumi ini selama 40 hari. Satu hari seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti semunggu dan hari-hari seterusnya seperti hari-hari kita.
Analisis yang terkandung di dalam buku ini memberi hujah bahawa, apabila Dajjal berada pada hari yang seperti setahun, British merupakan tanah jajahannya. Dan apabila Dajjal berada pada hari yang seperti sebulan, Amerika Syarikat menjadi tanah pemerintahannya. Dan akhirnya apabila Dajjal berada pada hari yang seperti seminggu, dia pergi balik semula ke tanah suci Israel.
Melalui ritual-ritual penyembahan yang dilakukan oleh pemerintah-pemerintah British sejak tahun 1800, dipercayai telah menjalankan ritual penyembahan (black magic) secara rahsia pada setiap hari Jumaat. Penemuan ini juga turut membongkar sebuah loji rahsia yang terletak ditempat yang jauh dari khalayak. Kisah ini pernah disiarkan dalam sebuah dokumentari terbitan History Channel. 




Pertubuhan-pertubuhan ini telah melancarkan pelbagai 'Revolusi' bagi mengaburi tindakan mereka dalam hasrat untuk menjahanamkan agama Kristian dan menjatuhkan sistem pemerintahan beraja di Eropah. [klik di sini] Hampir kesemua raja-raja di Eropah telah ditangkap dan dibunuh atas semangat 'revolusi' seperti yang berlaku di Rusia dan Perancis. Seperti yang disebutkan tadi, mereka akan melantik seseorang wakil yang merupakan salinan kepada diri mereka sendiri (berpendirian sama) untuk memerintah sesebuah negara. Itulah yang berlaku di negara-negara Eropah selepas kejatuhan kerajaan monarkinya.


Hal yang sama juga terjadi pada Turki Uthmaniyah apabila British dengan bantuan Putera Amir Faisal, telah berjaya menjatuhkan Sultan Abdulhamid II daripada takhta. British kemudiannya telah mengiktiraf bapa pemodenan Turki, Mustafa Kemal Ataturk sebagai pemerintah Turki yang baru.Strategi tersebut sebenarnya bukanlah baru, British juga telah menggunakan strategi yang sama dalam usahanya untuk menguasai negeri-negeri di Tanah Melayu.


Anehnya, ketika Raja-raja di Eropah diperangi oleh golongan penyembah syaitan ini, Raja dan Ratu di England tidak pula menerima nasib yang sama. Penubuhan Freemason penuh rahsia namun sesetengah berpendapat ia ditubuhkan pada zaman Raja Herod Agrippa I (10 SM-44SM) pada tahun 44 Masihi bersama beberapa orang pemerintah Yahudi. Namun ramai juga yang berpendapat bahawa tahun 1800-an,  adalah tahun 'pemantapan' pertubuhan itu.


Maka tidak hairanlah, jika keluasan empayar jajahan British suatu ketika dahulu mencapai sehingga 33.7 juta km persegi.Sebagai kesimpulan yang ringkas, sejak kejatuhan empayar Islam terakhir yakni Turki Uthmaniyah, dunia dikuasai oleh tiga (3) buah negara yang jika diteliti secara mendalam memang sama seperti yang dikatakan oleh Sheikh Imran N. Hosein.


Berikut adalah satu teori tentang penguasaan The Hidden Hand/Dajjal/AntiChrist :


353 Hijrah + 1,000 tahun = 1353 Hijrah (1935 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Eropah (berpusat di British) dan kejatuhan British

1353 Hijrah + 83 tahun = 1436 Hijrah (2014 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Amerika dan peralihan kepada Israel (bermulanya Perang Dunia III)

1436 Hijrah + 19 tahun = 1455 Hijrah (2033 AD)
= Zaman Dajjal menguasai Israel dan penderitaan Perang Dunia III yang berpanjangan

= Kemunculan Imam Mahdi & Nabi Isa as

Walau bagaimanapun kesemua kiraan tarikh di atas sekadar teori dengan kebenaran tarikh sebenar yang belum terbukti. Kebenaran yantelah terbukti ialah tembok menyekat Ya’juj dan Ma’juj terbuka dan mereka meluru turun dari kuasa pemerintahan [al-Anbiyaa’:95-96] Dari British ke Amerika Syarikat kemudian kembali ke Holy Land (Palestin/Israel).

Freemason dan lain-lain pertubuhan rahsia Yahudi, ditubuhkan atas beberapa motif tetapi  ia tetap berkiblatkan pada yang motif yang sama iaitu New World Order dan menantikan Raja Yahudi yakni Dajjal/The Hidden Hand. Jika pemerintah-pemerintah British juga telah dipengaruhi oleh ritual-ritual pertubuhan rahsia ini, ia sekaligus membawa maksud British adalah agen kepada The Hidden Hand/Dajjal.

Kaitan Penubuhan Malaysia dan Freemason 

.Buku Malaysia: a study in Direct and Indirect Rules

 Nama Malaysia telah wujud dalam gagasan kuasa penjajahan Barat sejak dicatat dalam peta Sepanyol kurun ke 16. Lebih kukuh lagi, Malaysia sebagai gagasan asing kuasa imperialis AS, dicatat pada judul buku Malaysia: a study in Direct and Indirect Rules, tulisan profesor Universiti Havard merangkap penasihat luar AS,Rupert Emerson yang jelas mengkritik pentadbiran kolonial Inggeris dalam suatu gagasan geografi yang bernama Malaysia, peta dan sempadan kekuasaan negara. Sebelum itu, penubuhan Malaysia juga pernah dirancang sejak 1765 oleh pertubuhan rahsia Freemason.

 Buku tersebut diterbitkan Macmillan New York pada tahun 1937, tahun dimana orang-orang di Malaya ketika itu sedang marak semangatnya dengan cita-cita dan hasrat Melayu Raya Nusantara, tahun dimana orang-orang di sini belum lagi mengerti atau peduli pada makna Malaysia. Tahun kesetiaan rakyat Tanah Melayu pada negeri dan Raja-rajanya, tahun Inggeris masih lagi merupakan penjajah ke atas wilayah dengan nama, Negeri-negeri Melayu Bersekutu, Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu, Negeri-Negeri Selat, Borneo-Sabah, Sarawak dan Brunei.

 Gagasan AS mengenai Malaysia sepertimana yang dihasratkan oleh Rupert Emerson menjadi kenyataan pada tahun 16 September 1963 bilamana Singapura, Tanah Melayu (Malaya), Sabah dan Sarawak bersama-sama menubuhkan Malaysia. Brunei di saat akhir, menarik diri daripada menyertai Malaysia, dan kekal dibawah naungan jajahan Inggeris hingga ke tahun 1984. Manakala Singapura pula menyertai Malaysia sehingga tahun 1965.

 Pendokong gagasan Nusantara Melayu Raya seperti Lim Chin Siong dan Said Zahari yang menentang penubuhan Malaysia sebagai projek kolonial AS, juga beranggapan Singapura sememangnya sudah menjadi bahagian Tanah Melayu, justeru tidak timbul persoalan tentang kemasukan Singapura ke dalam Malaysia. Kita tidak akan semudahnya melupakan derita suatu pengorbanan cita2 masa lalu yg gagal. Perlembagaan Rakyat dan gabungan Putera AMCJA, perang anti British, darurat, dan kemerdekaan, Barisan Sosialis dan penangkapan ISA terhadap hampir kesemua wakil rakyat Parti Rakyat dan Parti Buruh, Adun, Ahli Parlimen, Ahli Pihak Berkuasa Tempatan, juga pemimpin bahagian dan cawangan, pengharaman pilihanraya majlis tempatan atas kemenangan hampir seluruh kerusi kepada Barisan Sosialis. Presiden Pas, Dr Burhanudin Al-Helmy juga turut merengkok di dalam ISA atas tuduhan kununnya menentang penubuhan Malaysia. 

UMNO dan Freemason
Mungkinkah parti UMNO hanyalah sebuah pertubuhan politik boneka Inggeris? Jika tidak mengapa pula sejarah pejuang-pejuang berhaluan kiri seperti Dr Burhanudin Al-Helmy, Ahamd Boestamam cuba ditutupi daripada lipatan sejarah. 

UMNO atau nama asalnya adalah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) dan tulisan asal ڤرتوبوهن كبڠسأن ملايو برساتو atau nama sekarang yang telah diInggeriskan menjadi United Malay National Organisation (UMNO) atas sebab British mengharamkan semua parti yang tidak diInggeriskan. Parti ini telah diasaskan oleh Dato Onn Jaafar yang mendapat pendidikan di Barat. Pengaruh Barat terhadap Dato' Onn Jaafar amat ketara sekali apabila beliau pulang ke Malaya. Namun keBaratan beliau berjaya dipulihkan hingga beliau menjadi seorang pemimpin Melayu.

Dato Onn Jaafar adalah seorang kerabat diraja Johor yang dipelihara oleh Sultan Ibrahim ibni Sultan Abu Bakar sejak kecil, dan mendapat pendidikan di Melayu sebelum melanjutkan pendidikan ke England (sebuah negara dimana Freemason telah dimantapkan).

Sebagai seorang yang mendapat pendidikan Barat, sudah tentunya pengetahuan Dato Onn Jaafar bukannya calang-calang.


Kaitan Dato Onn Jaafar dengan Freemason di Malaysia mula timbul apabila beberapa pemerhati mula memandang serius beberapa petikan daripada ucapan yang pernah diungkapkan oleh Dato Onn Jaafar. Salah satu daripada ucapan tersebut mengambarkan seolah-olah Dato Onn pernah 'memasuki' ke suatu tempat yang 'misteri'. Mungkinkah tempat tersebut ialah salah satu lodge Freemason di Malaysia (Pulau Pinang)?

Dato Onn Jaafar difitnah teruk oleh bangsa sendiri

Berikut adalah petikan ucapan terakhir Dato Onn Jaafar sebagai Yang Di-Pertua UMNO pada 26 Ogos 1951 yang menimbulkan kemusykilan :

"Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini, langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.

…saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat-tempat yang tidak dapat dimasuki kebanyakan orang. (adakah Dato Onn Jaafar sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji FREEMASON di Tanah Melayu ketika itu?) Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.


Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan-pekerjaan dan tanggungan saya itu
…"


Rujukan : (Mohamed Abid, 2003, muka surat 191-192)

Teori Penubuhan UMNO dan Pengisytiharan Kemerdekaan

Ketika beberapa pemimpin-pemimpin pertubuhan di Malaya sedang berusaha menuntut kemerdekaan daripada British, satu syarat yang diberikan oleh British ialah, rakyat Malaya mestilah benar-benar bersedia untuk memimpin sebuah negara yang baru selepas merdeka. Ia juga membawa maksud supaya 'sebuah parti politik yang boleh dipercayai' oleh British mesti ditubuhkan.

Bagi memastikan beberapa kepentingan mereka seperti infrastruktur-infrastruktur (termasuk lodge Freemason di Malaysia) dan pangkalan tentera mereka kekal, maka British telah meletakkan beberapa syarat yang melindungi kepentingan mereka di sini. Ia sekaligus akan mengubah Malaysia daripada sebuah negara jajahan British kepada sebuah negara naungan British. Lihat pada Fasal IV dalam perlembagaan perseketuan Malaysia. Mengikut persetujuan yang telah dicapai, Malaysia hanya akan merdeka pada tahun 2962.


British pada mulanya amat keberatan untuk melepaskan Malaya. Namun atas desakan AS, British akhirnya terpaksa melepaskan Malaysia (walaupun tidak semua). Malah, kasih sayang dan rasa cinta British pada negara ini boleh dilihat pada pengekalan institusi diraja di Malaya sedangkan kerajaan Pattani, empayar-empayar lama di Indonesia yang juga punya Raja begitu mudah sekali dimusnahkan institusi rajanya. Secara saintifik, kawasan Nusantara ini sudah lama disangkakan oleh Barat sebagai pusat kebangkitan semula Islam di akhir zaman. Atas sebab itulah dibawa masuk beramai-ramai buruh dari India dan China tidak buruh-buruh Arab. Lihat, bagaimanakah keadaan Malaysia pada hari ini?

Pengisytiharan kemerdekaan yang dilakukan pada 31 Ogos 1957 di Stadium Merdeka hanyalah suatu 'istiadat menukar status Malaysia daripada tanah jajahan pada negara dibawah naungan British'. Melalui projek kolonial AS, sebuah negara simbol Freemason telah berjaya ditubuhkan di 'Promised Land'.


Penutup


Jika penubuhan Malaysia terkait dengan Freemason yakni sebuah pertubuhan rahsia yang paling berkuasa di dunia, apakah motifnya strategi penubuhan Malaysia ini bagi mereka? Mungkinkah mereka mahu melindungi sesuatu, seperti mana pertubuhan Jesuit yang mempengaruhi Gereja di Rome berkenaan The Key to Kingdom of Heaven.Adakah anda yakin bahawa catitan sejarah Tanah Melayu benar-benar karam di lautan akibat ribut taufan ataupun kerosakan kapal atau sebenarnya ia sebuah konspirasibagi menyembunyikan sejarah peradaban bangsa Melayu?

"...sent them away from his son Isaac to the land of the east."
(Genesis 25:6 New International Version) 


Di atas adalah sepotong ayat paling misteri dan tersembunyi rahsia berusia beribu-ribu berkenaan satu bangsa pengembara. Satu bangsa purba yang pernah hidup dikalangan bangsa hebat lain seperti Akkadia, Babilon, Sumeria, Mesir Firaun dan Kerajaan Judea. Satu bangsa yang pernah hidup di lembah terasing di Tibet berlatar-belakangkan Banjaran Himalaya yang agung, si Mahameru yang selalu dimimpi-mimpikan oleh bangsa ini di sepanjang hayatnya. Satu bangsa yang menyimpan rahsia Shangri-la dan makhluk Yeti yang setia. Satu bangsa yang bersifat mistik dan spiritual, tabah menghadapi segala dugaan, kesakitan, airmata dan penghinaan. Satu bangsa agung yang pernah mengharung kehangatan padang pasir, ribut salji dan hujan petir dalam pengembaraannya ke hujung dunia "Semenanjung Tanduk Emas". Tanah Yang Dijanjikan (Promised Land)...


Kronologi Projek Kolonial Amerika Syarikat : Penubuhan Malaysia (Teori)


1. Freemason menantikan kemunculan al-masih Dajjal
2. Amerika Syarikat ialah negara Freemason yang pertama di dunia
3. Penubuhan Malaysia ialah merupakan sebuah projek kolonial AS
4. Jika AS yang mendesak British untuk menubuhkan Malaysia di sebuah negara sebelah Timur, maka kemungkinan besar juga, ia adalah atas arahan.....
5. Bermula pada 1920-an, dasar kerajaan AS jauh berbeza iaitu lebih memihak kepada Israel

 Adakah Presiden Soekarno sudah tahu mengenai akan hal ini? Mungkinkah 'Ganyang Malaysia' yang sering menjadi minyak yang membakar semangat rakyat Malaysia selama ini hingga membenci Indonesia sebenarnya bermaksud 'Ganyang Freemason'?.Sekali lagi sejarah Melayu meminta kita untuk berfikir semula.

3 comments: