Pages

Thursday, August 22, 2013

GOLONGAN episod 1: NIAT

golongan "NIAT":
 

Contoh:

" Yang penting NIAT kita ni haa.. Bukan luaran..."
 


" aku letak gambar pakai purdah dalam facebook ni niat aku bukan nak goda laki, tapi NIAT nak dakwah... Nak tarik ramai lagi pakai purdah macam aku ni haaaa... Yang penting niat tuuu...."

"Aku buka purdah dalam kelas bukan sebab nak tunjuk kecantikan aku kat budak-budak laki dan pensyarah, tapi aku NIAT nak belajar...."

"Takpe aku nak pakai purdah on off, tak berdosa pun, sebab aku NIAT sunat bukan niat wajib..."

"Apa kau tahu pasal NIAT aku? suka-suka kau nak nilai aku ,suka hati aku lah nak letak gambar ke tak..."

"Aku pakai tudung tapi berfesyen-fesyen moden macam ni NIAT aku baik.. Aku nak tunjukkan yang Islam ni tak berfikiran sempit.. Allah nilai niat, bukan perbuatan..."

"Aku kawan dengan laki (bukan mahram) tu NIAT aku sebab nak tarik dia minat kepada Islam, sebab budak tu teruk tapi dia dengar cakap aku bila aku cakap pasal agama...."


"Aku free hair ni pun tapi aku tak tinggal sembahyang.. Niat aku baik.. Mungkin hidayah tak sampai lagi.. Tunggu la bila-bila nanti hati aku dah tergerak nak pakai tudung aku pakai la.. Kau tak payah sibuk hal aku..."

Dan macam-macam lagilah NIAT yang memedihkan mata... Pergi mampus dengan niat-niat korang tu, lepas ni korang pegi makan babi niat makan kambing? Ok deal?

Islam agama yang pentingkan niat tapi islam bukan agama yang segalanya halal asalkan niat baik???

Fahaman nabi, para sahabat, tabi' tabi'in, muhaddis dan semua ulama tentang NIAT adalah sangat jauh berbeza dengan makhluk-makhluk niat di Malaysia ni....

Kefahaman 'niat halalkan cara' ni tak pernah sekali-sekali wujud dalam Islam, ia adalah bida'ah baru dalam masyarakat kita yang dipopularkan oleh golongan Islam liberal (bebas) yang cuba halalkan apa yang diharamkan Allah atas nama 'niat'.

Apa pendapatmu jika bakal suamimu nanti sering menonton video lucah dengan 'niat' ingin belajar cara jimak yang boleh menggembirakan isteri nanti?

Apa pendapatmu jika seorang perempuan berzina dengan ramai lelaki untuk dapatkan duit dengan 'niat' nak menyara kehidupannya yang susah?

Apa pendapatmu sekumpulan perompak merompak rumah orang dengan 'niat' duit tu untuk bantu anak-anak yatim yang miskin?

No comments:

Post a Comment