Pages

Friday, March 16, 2012

Apakah Kita Mempunyai Alasan Untuk Meninggalkannya?

Ya Allah Ya Rabbi ... di ruang-Mu aku di sini .. ku sujud pada kudrat-Mu untuk mengEsakan-Mu. Terimalah solatku dan ibadahku tanda kasih dan cintaku pada-Mu, Wahai Yang Maha Memiliki Zat Yang Mutlak.


Di jalanan yang sibuk..

Di bumi yang tak pernah aman..

Di hamparan yang terlalu luas..

Di ketika ku tak berdaya..

Di mana jua..

Pada setiap ruang yang Kau berikan..


Ku manfaatkan setiap 'ruang' ini..

Sedingin salju .. tetapi dingin lagi hatiku..


Sepanas daratan.. Namun hatiku tetap dingin..

Untuk fana..

Di mana saja Kau kiblat ku..


Di sini aku..


Aku kan tetap bersujud..


Terimalah ibadahku kerana aku terlalu takutkan Engkau..


Kerana-Mu.. Wujudnya aku..


yang Wujud hanyalah Engkau yang Maha Esa..


Terimalah amal ibadahku..


Kerana aku tidak punya daya upaya...


Kerana hidupku..matiku..ibadahku..hanyalah untuk-Mu..Ya Allah ya Tuhanku...





No comments:

Post a Comment